Ричард Деминг е типичен представител на онова поколение криминални писатели, което започва да пише през последните дни на т н палпемагазин * (
* списания с криминален, любовни други сюжети) ера. Когато те изчезват, той се насочва към писане на разкази за джобно - форматните - криминални издания (”Лов на хора”,”Криминално списание на Алфред Хичкок”) и романи, публикувани самостоятелно. Новият пазар след изисква същото умение като тях – да се пише стегнат диалог, интригите да се създават компетентно, но без прекалена сложност, да се съчетават сексът, насилието и сензацията според желанията на масовия читател, без да се влиза в конфликт с цензурата.
Деминг не постига големи успехи сред критиката. Въпреки това неговите работи са интересни и разнообразни, дълбоко професионални и заслужават вниманието на онези, които обичат добре написаното криминално четиво. Писателят опитва таланта си в серия романи за дедектива Мени Муун, който е главно действащо лице в три от ранните му романи и в много от разказите му-
Муун е корав, честен, с буден ум и бърз с оръжието. Романите са характерни със стегнат диалог, значителна бързина на действието и са в традициите на Чандлър.
Другите творби на Деминг притежават същите качества, както романите на Муун. “На ръба на закона” и “Тя ще ме мрази утре” повтарят класическата тема за човека, който бяга от стереотипите на железните окови на “синдиката”. “ За бюрото за вътрешни приходи” е роман за движещите сили в работата на един пътуващ криминален писател.
Деминг издава “Нищо свято” и “Смъртта на един нахалник” – романи на грубата сила, в които главен герой е Мат Рут. Полицай във въображаемият южно -калифорнийски град Санта Сесилия, град на корупцията и насилието, подобен на Бей-сити на Чандлър.