При рекламирането на продукти се ползват различни методи, за да бъдат привлечени потенциалните клиенти. В много от рекламите се използват известни личности така наречени звезди както от киното, така от поп музиката или спортисти.
Да вземем например Пенелопе Крус, която е истинска рекламна звезда в САЩ. Рекламирайки "Кока-кола" тя се насочва към един бар, бързо изпива безалкохолната течност и силно се оригва , като засрамено закрива с ръка устата си. Красивата испанка е модел на американския дизайнер Ралф Лаурън и на парфюма му "Clamourous".
Всяка звезда си позволява волности при рекламирането. Не винаги се получава желания ефект от направения рекламен клип и става не реклама, а анти реклама. В България не е забранявана реклама, но има страни като Малайзия, където забраняват реклама на Брад Пит за Тойота, тъй като холивудската звезда действала подтискащо на хората от азиатската страна, създавайки у тях чувство за малоценност.
В последното десетилетие и в България напредват с рекламните клипове, рекламират се какви ли не неща. В началото като че ли хората вярваха и си купуваха, после станаха като нещо нормално и обикновено, докато понякога се получава така, че вече е дразнещо.
Някои от опитите да бъдат по - интересни рекламите се стига до там, че даже и не можеш да разбереш за какво става дума.
Набляга се на думите казани по време на клипа,като има толкова невероятни изречения..., но има и такива, които стават нарицателни, такива са за прах АРИЕЛ-
"Без накисване", или за бира Каменица - "Мъжете знаят защо" ; или "Дай едно кило" - за кренвирши леки и т н. Христо Стоичков най-добре се вписва в рекламирането на стоки и услуги в България или Татяна Лолова за кредити - един сполучлив клип според мен.
В случая по - важни за рекламното лице се оказват не самите продукти, а размерът на хонорарите, които те получават за един рекламен клип. В Япония той е около два милиона долара, една далече по-добра печалба в сравнение с хонорара от филм, който в най - добрия случай се снима няколко месеца.
От много години се прави реклама на мляко, шоколади, уреди, алкохол .
Всъщност то си има цяла наука за рекламиране, но тези, които правят рекламата дали са прочели поне ред как се прави нещо наистина завладяващо и да има ефект при представянето по медиите.
2 коментара:
Здравей Мариана,
Това, че засягаш темата за рекламирането в България, ми допада :)
И в духът на рекалмата само бих допълнила, че четем.... много четем (блогове) за да консултираме рекламодателите си . Примам, препоръката ти: за по-задълбочени знания и мяра на слоугънините. Какво да се прави като сме все още в криза (във всяка област, не само финансо- ва)и при тези обстоятелства най-доброто послание е към нагона на клиента :(
А дали това на нас,хората от медиите, ни харесва -няма значение...
Ето и примери от моята практика: "Бельо за събличане...", "Удоволствието на едната ръка..." - без коментар съм за посланието им.
Блогът е рекламен инструмент в маркетинга.Четейки много блогове разбирам колко е "знаещо" общество ни, колко е подготвено да се рекламира-да се представи публично.
"Всеки на всеки крои капа" и според капата, и гроша в нея - основен принцип на пазара.
От 3-ри месеца изучавам(подчертавам изучавам) блоговете... ;)и правя кройка за своята капа- за грошовият й капацитет :)
Благодаря за предизвикателстовто!
Роза
Тук е писано твърде малко относно начина на рекламиране, ей така мисли, които са се породили от нещо прочетено и набързо съм написала коментар по въпроса. А за рекламата има да се пише още много. Докато сега се получават някои реклами като антиреклами . Да се надяваме в бъдеще да има все по -добри специалисти в тази област.
Публикуване на коментар